Matlagning fo'real

Åkte till Ica Maxi med min cykel, hade ju en 25kr check och dessutom flaskor att panta. Var kö till pantmaskinerna och jag ångrade mitt infall att köra petting just idag. En av pantmaskinerna för flaskor var avstängd och före mig stdo en hel familj och sammarbetade med pettingen, de skojade om att dte bara var några timmar kvar.. Så satte gubben tillslut sista flaskan i pantmaskinen och tryckte ut sitt kvitt, det var min tur och maskminen var full. Fick tillkalla personal så att jags kulle kunna panta. Påmind emig själv om att jag var ledig och att det inte gjorde ngt att jag fick vänta.
Sen handlade jag alldeles för mkt, fats allt är ju ätbart och om jag äter upp allt så är dte ju knappast för mkt.. Glömde deock bort att lämna in pantkvittot och checken. Menmenmen glömde ändå köpa champinjoner så de gör inget. Ska göra en Bouef Bourguinon. Köpte till och med en burk sardeller så nu är det påriktigt. Köpte en stor fänkål oxå. Gud så gottigt det ska bli.

Kommentarer
Postat av: Carina

The irony att du glömde lämna in pantkvittot.. kunde inte låta bli o skratta lite. Vardagen skämtar till ens liv ibland :-)

2012-04-04 @ 22:43:11
URL: http://bagisdoris.blogspot.com
Postat av: Samalo

Ja jag fnissade faktiskt själv när jag insåg att jag glömt det. Verkligen, livet är en storskämtare minsann :)

2012-04-05 @ 18:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0